Az egész BMW

Az egész BMW semmi más!

BMW X6



Hadilábon állok a BMW-kkel. Sokáig semmi közöm nem volt hozzájuk, aztán egy zenésztársamnak volt egy 518-a, karbis talán, barna, elromlott szervóval, leültetve. Borzasztó volt a kőbányai vadkapitalizmusban a 90-es évek derekán már csótányosodó szar. Aztán egy volt osztálytársam 630i-jét próbáltam, jó állapotú autó volt, megcsapott a szele, de amikor visszaültem a saját 560SEC-embe, elvesztette a varázsát. Túl semmi volt a Mercihez képest, a félig üres pohár.

hirdetés

Sokáig az X3 volt a következő családi autótervem. A múltkor ki is próbálhattam: sikítva szálltam ki belőle, kínomban teleordítottam a szerkesztőségi levelezőlistát, miközben masszíroztam a benne elzsibbadt lábaimat. A 135icabrióval elkezdődött valami, de az a versenypályán csúnyán leszerepelt. Sose leszek már szerelmes egyetlen BMW-be se?

Biztos feltűnik majd a Ganxtarap klipekben.
Biztos feltűnik majd a Ganxtarap klipekben.

Pár hete az X3-ból kiszállva úgy gondoltam, adok egy utolsó esélyt a BMW-nek, de melyiknek? Amikor megjött az X6, azt mondták, hogy próbáljam ki bátran, ez jobb, mint a többi volt. Elhittem és kár volt. Most gyűjthetem a pénzt beugróra.

Ahogy Winkler már megírta, egy bordó bőr kulcstartó fogad, SAC felirattal, úgyis mint Sport Activity Coupe. A kommentelők egyik része szerint az X6 BMW válasza a Q7-Touareg-Cayenne-FX mezőnyre. A kommentelők másik fele szerint válasz egy fel nem tett kérdésre. Válasz a semmire.

combközépig érnek
combközépig érnek

Hátulról közelítve az arányai tűnnek fel először: ez nem alibikupé, hanem tényleg. Egy kicsit rásegítettek az Espadásmegoldással; nem csak a teteje hajlik lefelé, hanem az alja is fel. A Mega Track-re emlékeztet, még inkább a Heuliez Intruder-re. A hátsó lámpái hasonlítanak az aktuális 911-ére, de ezt már más BMW-k esetében is láttuk. Combközépig érnek a 20-as kerekek. A legolcsóbb téli gumi ebben a méreteben - egy gyors internetes keresést követően - 83 ezer forint. Az annyi, mint 415 ezer forint, plusz munkadíj. Egyetlen gumicsere.

Beülve a megszokott vajbőr BMW, és zokogás a bambusz kesztyűtartófedélen. Az ülése annyira jó, hogy ha egyszer gazdag leszek és lesz belőle bontott vezetőülés, veszek egyet dolgozószéknek otthonra. Ilyet az X3-ba! Minden irányba elektromosan állítható, ami a legszívmelengetőbb, hogy a háttámla a közepétől külön dönthető, így kevés Quasimodo akad, akinek kényelmetlen. Az ülésmasszírozó teljesen más, mint amit a Mercikben és a Lexusban használnak, itt az ülőlapot döntögeti és puporítja-homorítja - döbbenetesen jó. Az ülésfűtés, az ülésszellőztetés, az ülésmemória és a kormányfűtés csak felsorolás ebben a bekezdésben. Külön mondatot érdemel viszont, hogy a hátsó ülések is fűthetők és szellőznek, a pohártartók hűlnek. Azon már csak csendben kuncogunk, hogy minden ajtót elektromotor húz be, ez olyan élmény, amikor kiderül a szerelmünkről, hogy nem csak gyönyörű és mindenki őt akarja, de még matekból is korrepetál.

A középső kijelzőt napszemüvegben is jól látni.
A középső kijelzőt napszemüvegben is jól látni.

Érdekes viszont a HUD, amit csak nagyon egyenesen ülve, vagy nagyon felemelt ülésnél látni. Estleg a Ruhr-vidéken kell születni. Túl lent van. De ez a legkevesebb. Az általános testre szabást követően elkezdek ismerkedni a i-Drive-val, ami - többek között - a telefon konfigurálását teszi lehetővé. Ujjongva tapasztalom, hogy valakinek végre eszébe jutott, hogy az embernek nem csak egy, hanem több telefonja lehet. Percek alatt megtanítható neki több mobil, és a menüből lehet válogatni, melyikkel kívánunk csacsogni.

A HUD túl lent van, lentre vetít
A HUD túl lent van, lentre vetít

A 335d motort már többször körbecsókolgattuk, de a rend kedvéért ismét megtesszük: soros hat hengeres, dupla turbós dízelmotor, ami 286 lóerőt tud 4400-as fordulaton és pokoli 580 newtonmétert 1750 és 2250 között. Az autó száraz tömege 2185 kiló, így fogyaszt 12 litert. Sátáni, nem? Egyébként meg annyira harmonikus a teljesítményleadása, annyira simán viszi a X6-ot, hogy most nyert értelmet a tavaly nyáron utasként kipróbált 335d coupé fergeteges felsőbbrendű müncheni ámokfutása.

Az X6-ba szerelik az egyszerűbb dízelmotort is, ennek 30d a neve, és szerény 235 lóerőt és 520 newtonmétert tud. Az igazi pokol az X6 50 polgári nevén BMW X6 xDrive50i, ez egy 4,4-es duplaturbós V8-as benzinmotor, 407 lóerővel és 600 Newtonméterrel. Jó mi?

M E G D Ö B B E N T Ő
M E G D Ö B B E N T Ő

Az X6-tal való közlekedés Budapesten és környékén vegyes érzelmeket ébresztett. Nem szeretem, ha megbámulnak, de ebben úgy éreztem, folyamatosan figyelnek, mint egy majmot a ketrecben. A közlekedőtársak tartanak tőle, senki se vágott be elém, ha indexeltem, beengedtek. Sokan átkérdeztek másik autókból, mi ez, meg hogy milyen, de a parkolás a legszörnyűbb: ott odajönnek és faggatnak. A tipikus kérdések között szerepelt, hogy mi ez, milyen motor van benne, hogy megy, kényelmes-e, mennyit fogyaszt, és mennyibe kerül? Ezekre a válaszaim: X6, 3 ezres dízel, jól megy, kényelmes, de a futóműve darabos tud lenni, 12 litert fogyaszt, 17 millió.

Ebből nagyjából kiderült minden, ami fontos.

Kamera is van, radar is van. A kamerán látszik a lökhárító széle.
Kamera is van, radar is van. A kamerán látszik a lökhárító széle.

Beülve és elhelyezkedve az tűnik fel, hogy nincs hátsó ablaktörlő, így esőben parkolgatáskor kénytelenek vagyunk az elefántfül ihlette tükrökre és a tolatókamerára bízni a fényezett lökhárító és a körülöttünk lézengő gyalogosok életét. Ez így nem pontos, tehát abból tűnik fel, hogy nincs hátsó ablaktörlő, hogy a bonyolult kapcsolórengeteg összes állását kipróbálva se volt, aztán kiszálltam a szakadó esőbe és megnéztem a szememmel. Nincs. Megtapogattam. Úgy sincs. A tolatóradar és kamera jó dolog, itt is szerettem, de azért vakon nem kell bízni benne. Több mint húsz centi van a kocsi mögött, amikor folyamatos sípolásba kezd, ami azt eredményezi, hogy a szerkesztőségi mélygarázsba csak folyamatos sípszó kíséretében parkolható. A tolatóradartól apró figyelmesség, hogy előre indulva bizonyos sebességig nem kapcsolja ki a kamerát, tehát ezer tolatásból is be lehet állni simán, nem kell a kamera bekapcsolására várni.

Erre a képre kattintva a BMW gyári sajtófotók galériájába jut
Erre a képre kattintva a BMW gyári sajtófotók galériájába jut

A váltó előválasztó karjának oldalán a gombot megnyomva szoftveresen adjuk a D-t. 6 fokozatú, finoman vált, de kézzel nem érdemes próbálgatni, a kormány melletti két fül viccnek is rossz. A váltókart magunk felé húzva lehet a kézi kapcsolás síkjába terelni a beszélgetést, az jobb is. Könnyen és szépen indul, bár kicsit aggasztó a pillanatnyi fogyasztásmérő kalimpálása a 18-20 értékek között.

A gödrökkel az X6 is hadilábon áll: mintha kólásüveget próbálnánk átgörgetni egy csatornafedélen. Ettől eltekintve azt legalább kifejezetten érezni, hogy az X6 nagyon-nagyon nehéz. A weboldalán arról szólnak a hősi dalok, hogy milyen könnyű anyagokból van, meg efficient dynamics, de azért csak meglett a két tonna feletti önsúly. Próbált már egy 130 kilós lánnyal rokizni? Még ez sem zavaró egyébként, hiszen az X6 gazdája az élet császára, ennek minden jó és rossz oldalával együtt.

Távolságot, mint üveggolyót megkapjuk benne: ez egy ideális utazóautó és kész. Városi dugóban, szemét kinyomva se ment 12.5 fölé a fogyasztás, tehát a kifelé sugárzott környezettudatosság teljes hiányának látszata a megfelelő pillanatban megbocsáttatik. Biztos lehet benne, hogy ember lakta területeken ritka az a környezeti szituáció, ahol ne boldogulna el az Xdrive rendszer.

Levegőben a kerék
Levegőben a kerék

Terepre nem való. Városba való, meg utazni való. Olyan könnyedén tartja a sztrádatempót, és úgy libben be egy-egy előzésbe, hogy jobb nem nézni a sebességmérőt, mégis ott van valahol az a 286 lóerő. A csomagokat nehéz benne összerázni és felborogatni, mert a csomagtartóban a felnyitható padló alatt van egy, vagy fél köbméteres gödör. A csomagtartó amúgy hatalmas, vannak csomagrögzítő fülek, csak éppen ott a bibi, hogy méternyi magasba kell emelni bármit, amit szeretnénk belehelyezni.

Népítélet

Legyen ön az első, aki az X6-ról szól!

Kanyarban az X6 egész emberes, de sohasem szabad elfelejteni, hogy több mint két tonnával vagánykodunk, és az rengeteg. Ugyan az X6 töméntelen elektromos és mechanikus kütyüvel vigyáz ránk és utasainkra, de két tonna az két tonna, nem szabad azt várni, mint egy MX-5-ös Mazdától. Kanyarokban fickós, ami nem azt jelenti, hogy ész nélkül lehet rángatni az egyik ívről a másikra, hanem hogy minden pillanatban érezteti, oké-oké, szívesen táncikálok, meg játszhatunk fogócskát is, csak nehogy bújócska legyen vége.

Talán ebből a szögből a legszebb
Talán ebből a szögből a legszebb

Egyetért? Vitatkozna? Véleményt mondana?

Tegye meg a publikáció blogposztján!

Tulajdonképpen nekem kéne, a rengeteg gyűlölködő és irigy tekintet kereszttüzében is. Kellemes utazóautó négy fő részére, ahol a szórakozás és a kényelem fontosabb mint amit az irigyek gondolnak. Az értékvesztésbe és a fenntartási költségekbe bele se merek gondolni, de boldog az, akinek ilyenje lesz.



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 11
Heti: 16
Havi: 16
Össz.: 10 246

Látogatottság növelés
Oldal: BMW X6
Az egész BMW - © 2008 - 2024 - azegeszbmw.hupont.hu

Ingyen weblap készítés, korlátlan tárhely és képfeltöltés, saját honlap, ingyen weblap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »